tisdag 20 januari 2009

Omåttlig egocentrism och popularitet

Trots brännande ögonlock och rinnande kallsvett, besegrar jag influensan för att berätta den fantastiska nyheten: nuförtiden är det fler som googlar på Elisabet Widlund än på Mats Svegfors (SRs vd) och Benny Fredriksson (Stadsteaterns dito). Det beror inte på att jag (som de) blivit tillfrågad om jobbet som radio-vd. Det finns tre andra rimliga förklaringar:

Bloggen har ett ständigt ökande antal läsare, men en svår adress att komma ihåg...

Twitter gör susen som PR-kanal.

Facebook-gruppen Förnya operakonsten nu! har 140 nyfikna medlemmar och fler tillkommer hela tiden. Gruppen fungerar som en debattplats och ett nätverk. Snart ska icke-facebookare och operadiskutörer få en egen webbplats också: förnyaoperakonsten.nu.

Väldigt välkomna till bloggen och välkomna tillbaka snart igen, alla läsare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar